Lagerhotel for abonnementer og medlemskaber

Lagerhotel for abonnementer og medlemskaber

Lagerhotel for abonnementer og medlemskaber

LAGERHOTEL FOR ABONNEMENTER OG MEDLEMSKSABER – KAN MAN DET?

Driver du en abonnementsvirksomhed, hvor du sender fysiske produkter, så har du nok allerede erfaret, at det kan være rigtig svært at outsource dit lager og din logistik.

Dette er specielt tilfældet, hvis du har et produkt med meget variation eller hvis din virksomhed er bygget op omkring en god kundeservice, hvor det er muligt for medlemmet at have særskilte ønsker, fordele og forespørgsler.

Årsagen hertil er simpel. De fleste lagerhoteller er bygget op omkring enten webshops eller B2B virksomheder – ikke abonnementer og medlemskaber.

Dette afspejler både de systemer, der bruges hos de fleste lagerhoteller og de medarbejdere, som der bliver ansat. Opgaven er simpel – en webshop ordre med helt konkrete varenumre går igennem et system, hvorefter en label genereres automatisk og en forsendelse eksekveres. Der er ingen manuelle processer, ingen overvejelser og ingen reel variation omend der kan være tale om forskellige produkter.

Abonnementer derimod har en helt anden kunderejse. Der er ofte krydssalg, som eksempelvis skal parres med en abonnementsbestilling. Der er pakkeshops, som medlemmer ønsker at ændre – eller som lukkes med tiden, og derfor skal ændres. Der er frynsegoder og fordele og massevis af touchpoints gennem tiden. Og så meget mere.

En anden udfordring med at outsource sit lager, når man driver et abonnement eller et medlemskab, er prisen. De fleste lagerhoteller bygger deres koncept op omkring en stk. pris pr. pak. Webshop ordre med forskellige varenumre går igennem i løbet af måneden og bliver fluks eksekveret. På den baggrund er der udregnet en pris for emballage, pakning pr. varenummer m.v.

Abonnementer derimod har ofte en stor mængde af deres forsendelser på en given dato, og de produkter der sendes er i langt højere grad magen til for de forskellige medlemmer. Derfor vil en prisstruktur baseret på webshop forsendelse oftest ikke fungere, da der bliver taget alt for meget for de enkelte pluk – selvom der kan masseplukkes og pakkes. Ligeledes bliver der ofte taget alt for meget for alt det ekstra – kort og noter, der skal lægges ved m.v.

Det behøver dog ikke være sådan, så længe du vælger et lagerhotel, der forstår sig på – eller måske rent faktisk er bygget op omkring – abonnementer og medlemskaber.

Det er vi.

Er du interesseret i at høre mere om en sådan løsning, så tager vi gerne en uforpligtende snak. Vi forstår med sikkerhed, de udfordringer, som I står overfor og kan også se alle de muligheder, der følger med.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *