Derfor er synergi mellem marketing, pakkelager og kundeservice essentiel

Derfor er synergi mellem markedsføring, pakkelager og kundeservice essentiel

Derfor er synergi mellem marketing, pakkelager og kundeservice essentiel

Vi har haft fornøjelsen af at skabe vækst for en bred vifte af virksomheder over de sidste 8 år. En af de ting, der har overrasket os mest, er hvor vigtig synergien mellem marketing, pakkelager og kundeservice er. Faktisk vil vi gå så vidt at sige, at det er en af de mest oversete og vigtigste områder, hvis man gerne vil skabe bæredygtig vækst for sin forretning.

Nedenfor kommer vi med nogle få konkrete eksempler fra hverdagen.

Synergi mellem marketing og pakkelager

Når der er synergi mellem marketing og pakning, så minimerer man både forsinkelser og plukfejl, da man på lageret kan forberede sig i langt højere grad. Man har ligeledes et meget stærkere udgangspunkt til at sikre en mere fyldestgørende og personlig kunderejse, der hermed kan være med til at sikre en forbedret kundeoplevelse. Og en god kundeoplevelse resulterer ofte i bedre anmeldelser, flere henvisninger og i sidste ende muligvis loyale ambassadører. 

Synergi mellem marketing og kundeservice

Få ting giver bedre indsigt i, hvad der virker og hvad der ikke gør end at følge med i kundeservice. Det er nemlig her man i særdeleshed oplever kunders frustration og glæde med ens virksomhed. Og hvis man er kreativ, så kan man blandt kundeservicehenvendelserne ofte opsnappe helt nye muligheder for at forbedre markedsføringen, tilbyde nye produkter, idéskabe nye blogindlæg m.v. 

Synergi mellem kundeservice og pakkelager

Driver man en personlig kundeservice, så kan det være rigtig svært at undgå fejl. Thomas har bedt om at få sit produkt sendt en bestemt dato. Jakob vil gerne have lagt et kort ved til sin kone. Pia vil gerne have ændret sin leveringsadresse til sommerhuset, men kun den ene måned. Jytte har lige set, at hendes ordre er på vej, men har faktisk skiftet mening og vil gerne hoppe denne måneds abonnementsforsendelse over. Og så videre. Når der er synergi mellem kundeservice og pakkelageret, så er det dog i langt højere grad noget, som der kan undgås. Vedkommende der sidder på kundeservice kan nemlig selv gribe bolden og løse udfordringen på lageret – eller tage direkte fat i den ansvarlige, der står for dette. 

Synergi hele vejen rundt

Vil man så virkelig løfte sin forretning til en højere enhed, så sikrer man synergien hele vejen rundt – mellem pakkelager, markedsføring og kundeservice. De markedsføringsansvarlige bruger kundeservicen til at spille sig kreative og sætte gang i de rigtige initiativer. Kundeservicen bruger pakkelageret til at sikre, deres aftaler bliver overholdet. Pakkelageret bruger markedsføring til at sikre sig, at de er forberedte på store kampagner og forsendelser. Og så videre. 

Konklusion

Der er mange måder at vokse sin forretning på, men en af de hidtil mest oversete er at sikre en bedre synergi mellem kerneafdelinger af virksomheden. Kundeservice, lager og markedsføring hænger sammen – og en god kundeoplevelse er afgørende for bæredygtig vækst.

Ovenstående eksempler er blot få af mange. Vi har erfaret igen og igen, at det giver mening, at der er synergi – og hvad der har overrasket os mest er, hvor direkte målbart dette er på bundlinjen. Og det handler ikke bare om at blive bedre til at løfte sine opgaver og levere en bedre oplevelse, det handler også om effektivisering af tidsforbrug. Er der god synergi – eller sågar måske de samme folk involveret i flere afdelinger – så kræves langt færre programer til at håndtere det administrative ligesom der er langt færre tovholdere og misforståelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *