Løverne - en analysepræget og resultatsorienteret tilgang til at opnå bedre konvertering

Når man søger en bedre konvertering, så handler det om at optimere de elementer der påvirker den besøgende til at købe en service eller et produkt. Konverteringsoptimering bygger på dybdegående analyser og statistikker, som har til formål at forklare hvor, hvornår og hvorfor kunden springer fra - og i hvilket omfang.

I dag er det sådan, at man med de rette værktøjer kan se hvordan ens besøgende har fundet ens side, hvad de laver på den og hvornår de forlader den. På den baggrund kan man skridt for skridt gå ind og se på hvorfor kunden ikke ender med at konvertere til et salg, og rette op på de forhold der står til grund for dette.

1

En bedre konvertering bør være en førsteprioritet. Har du styr på dine prioriteter?

Konverteringsoptimering er afgørende for at skabe vækst - sådan foregår det

Når det kommer til konverteringsoptimering af din hjemmeside eller webshop, så kan der være mange ting som spiller ind. En dårlig konvertering kan skyldes, at din side er langsom eller rodet og uoverskuelig. Det kan ligeledes være fordi, at din side ikke er særlig brugervenlig eller ikke er optimeret til brug på tablets og telefoner.

Når det kommer til webudvikling, så er det derfor vigtigt at forstå der er mere til koden end blot funktionalitet. Det handler om at skabe en rød tråd via den visuelle identitet. Når vi arbejder med dit design sætter vi os altid ind i kundens tilgang til hjemmesiden – vi ser tingene fra kundens synspunkt fremfor vores eget.

Hvordan kommer kunden ind på din side? Hvordan fungerer den pågældende landing page? Er det nemt at navigere rundt på siden? Er alt den relevante information let tilgængeligt for kunden?

Et stort problem med webshops skyldes eksempelvis ofte, at de på forsiden har alt den vigtige information. Det kan være de reklamerer med fri fragt, et års returret og gratis ombytning af varer. Men hvad nytter det, når kunden der finder hjemmesiden kommer ind via en annonce eller en søgning på internettet? Dette er et typisk eksempel på konverteringsoptimering, hvor man så vil gøre opmærksom på disse fordele inde på de enkelte landing pages og produkter.

I jagten på at skabe vækst og opnå succes er konverteringsoptimering afgørende. Du bør som virksomhedsejer altid jagte en bedre konvertering. Udviklingen i denne digitale verden er konstant og mulighederne er endeløse. Der kommer hele tiden nye muligheder, og man bør gøre sit for at følge med udviklingen. Når det så er sagt, så er det vigtigt at man fra start sætter sig ind i det grundlæggende. Før man kigger på annonceringsmuligheder og begynder at investere i dette, skal man søge feedback på sin hjemmeside og gå det grundlæggende igennem.

Kontakt Løverne